tiistai 21. toukokuuta 2013

Bonjour à tous les amis... ♥

Pariisin matka on takana...

Tulin kotiin perjantai ja lauantai välisenä yönä.
Nyt alan pikku hiljaa palautua... ;)

Matka oli ihana...
Hotelimme oli hiukan sivussa keskustasta, -sillä teimme päätöksen että meille käy vähän vaatimattomampikin hotelli. Hinnat kun keskustan alueella ovat melkoisia!

Kyllä tuli käveltyä, -niiden päivien aikana varmaan enemmän kuin viimeisen viiden vuoden aikana yhteensä...
Kun tätä ylipainoa on kertynyt niin arvaahan sen että jalat olivat kovilla.
Liikuimme metroilla ja sielläkin kiipesimme monen monet portaat.
Pariisin metro kuuluu Euroopan suurimpiin, -mutta siskoni tyttäret kulkivat siellä kuin olisivat ikänsä matkustaneet Pariisissa. Me `mammat` koitimme pysyä perässä... ;)

Hotellimme oli vanhan rakennuksen viidennessä kerroksessa, -ylin kerros ja katto huoneisto, johon vei kierreportaat.
Vino katto jossa ikkunat olivat ylöspäin.
Meillä oli kaksi makuuhuonetta minikeittiö sekä kylppäri.
Ensimmäisessä kollaasissa alhaalla olevat kuvat ovat hotellimme sisäpihalta ja yksi kuva on niistä kierreportaista joita kiipesimme viidenteen kerrokseen.

Matka alkoi kuohuvalla Helsinki-Vantaan lentokentällä.
Lentäminen ei ollutkaan ihan niin kamalaa kuin muistin... (edellisestä kerrasta on n. 21v.)
Toki nousu ja lasku pelotti, mutta muuten pärjäsin ihan hienosti!

Lentomme oli perilllä illalla joten kävimme vain kaupassa ostamassa vähän iltapalaa ja seuraavana aamuna lähdimme tutustumaan Pariisin nähtävyyksiin.
Saucrè-Couer oli melko lähellä hotelliamme joten sinne lähdimme ensimmäisenä.
Matkan varrella oli ihana leipomo-myymälä josta otimme aamiaisen mukaan ;) -ja mikä onni että juuri Sacrè-Couerin vieressä oli kaunis puisto (Parc de la Turlure) jossa nautimme herkulliset täytetyt patongit.

Saucrè-Couerin jälkeen oli vuorossa Moulin Rouge -ihan vain ulkopäin-.
Sen jälkeen Starbuckiin pienelle eväälle ja sieltä Operan kautta Riemukaarelle.

Näiden käyntien jälkeen kävimme vielä ravintolassa syömässä ja sitten hotellille nukkumaan.

Seuraavana päivänä oli vuorossa Notre Dame, sen vieressä oleva silta Pont de l'Archevêché, -jossa kaiteet täynnä niitä lukkoja, välipalaa taas Starbuckissa jonka jälkeen viimein the Eiffel! :)
Notre Damen torniin me siskon kanssa emme lähteneet kiipeämään -yli 400 kivirappusta ja kapea käytävä piti meidät maantasalla -ja istuimmekin siksi aikaa -kun tytöt kiipesivät katsomaan näkyykö Quasimodoa- viereisen ravintolan terassille viiniä nauttimaan. :)

Minä en uskaltanut lähteä Eiffel Torniin -pelotti jo sen allakin. Pelkään korkeita paikkoja ja ajattelin että itku saattaa tulla, siksi päätin etten lähde edes yrittämään.
Sillä aikaa kun sisko + tyttärensä menivät tutustumaan Pariisiin ylhäältä käsin minä kiertelin, kuvailin ja katselin ihmisiä. Ja sainpa puiston penkille seurakseni nuoren miehen pohjois-ranskasta. :)
Englannin kielen taitoni on ala-aste tasoa, -mutta ihan hyvin me juttuun tulimme. Sainpa ranskalaiset poskisuudelmatkin. ;)

Seuraavana päivänä oli vuorossa Louvren museo, -tarkoitus oli mennä Mona-Lisaa katsomaan, mutta käsittääksemme ei hän ollut sinä päivänä tavattavissa. Päätimme että koska maalaus oli oikeastaan ainoa asia joka meitä siellä kiinnosti, eikä päivä olisi riittänyt koko museon läpikäymiseen, niin ihailemme vain ulkopuolelta. Louvren vieressä oli kaunis puisto jossa oli patsaita (nimeä en valitettavasti muista) niin siellähän vierähtikin tovi.
Sen jälkeen lähdimme Starbucksin kautta hotelille iltapäiväunille sillä edessä oli viimeinen ilta ja Eiffelin tornihan pitää nähdä myös yövalaistuksessa.
Starbucks Coffeessa kävimme siksi kun niissä oli internet-yhteys ja siskoni toisella tyttärellä oli mukana ipadi.

Perjantaina olikin sitten illansuussa kotiin lähtö joten silloin kävimme vielä vähän ostoksilla ja kiinalaisessa ravintolassa syömässä.

Kirpputorit jäivät... Ne mitä olimme netistä katsoneet olivat auki vain launataina-maanataina.
Totesin, että oikeastaan oli parempi niin, sieltä kuitenkin olisi varmasti löytynyt vaikka mitä ihanaa, enkä innostunut ajatuksesta maksaa ylimääräistä tullissa kun painoraja olisi ylittynyt.
Èdith Piafin haudalla käynnin jätimme myös, -tärkeimmät tuli nähtyä.

En hirveästi jaksanut shoppailla, mutta jotakin pientä; -`timanttisella` Eiffelin Tornilla koristeltu baskeri
(tykkään käyttää hattua ja baskeria). Tätä pidinkin jo Pariisissa.
Miehelle ja pojalle toin vähän vaatetta -ja Pariisin kentältä wiskyä.

Ostin myös ihanan liivimekon, legginsit, huivin, kassin ja kahdet kauniit ballerinat.
Korkokenkiä kun en koskaan ole tykännyt käyttää...

Tietysti piti ostaa myös pientä Pariisi-tilpehööriä... ;)

Sytytin, kyniä, avaimenperä...
Eiffelin Torni koriste on tietenkin ostettu ihan itse tornista, ja tuon kauniin kuvan siskoni toi `tuliaisiksi` kun en itse uskaltanut torniin...

Oli aivan uskomattoman ihana matka, -mutta vielä ihanampi on olla kotona... ♥

1. Kiitos Titti tästä ihanasta matkakertomuksesta.

Siinäpä sinulla on pitkäksi aikaa muistelemista <3

1. Kiitos ystäväin -näillä muistoilla jaksaa taas pitkään... :)

2. Taatusti mahtava kokemus, tämä postaus pitääkin lukea useamman kerran, että saa matkasta ja nähtävyyksistä kaiken irti! Kivat kuvat ja muistot <3

1. Kiitos Ansku! Joudun itsekkin moneen kertaan vielä palaamaan näihin kuviin ja muistoihin! :)

3. Todella hienolta matkalta kuulostaa ja näyttää :) Ja kivoja shoppailujakin!
    Minä lähden Kreikkaan vajaan kolmenvkon päästä B) Terkuin Tia.

1. Kiitos Tia!
      Oikein ihanaa Kreikan matkaa sinulle! ♥

4. Bonjour Madam sava samis<3
    Kuulostaa ja näyttää tosi hyvältä ja niin tuttuja paikkoja, siis kertakaikkisen ihastuttavia Paris<3 siellä mekin olemme muutamia kertoja käyskennelleet ja myös pikkuinen Rosakin:)
    Mutta että sinä sait oikein poskisuudelmatkin:)
    Ihastuttavat ostokset ja kengät varsinkin on niin joista tykkään, varsinkin nuo pitsiset!
    Nyt sinulla on sitten kauniit mukavat muistot Pariisista, mutta ompa mukava että olet taas täällä Titti!
    Lämpimin ajatuksin ja halauksin<3

1. Lämmin kiitos Sirkka ystäväin!
      Vai on teidän Rosakin päässyt Pariisissa käymään... Ihana juttu! :)

5. Oih, matka muistoissasi ja kauniina kuvina. Ehditte näkemään ja kokemaan paljon.
    Tytär kävi viime kuun puolella Pariisissa ja oli hyvin väsynyt kotiin tultuaan.
    Väsynyt, mutta onnellinen.

1. Kiitos, -minä tiedän tuon tunteen Pariisin matkan jälkeen: väsynyt mutta onnellinen!♥

6. Kiitos tästä ihanasta postauksesta. Paljon kauniita kuvia. Sinulla on ollut kiva reissu.
    Lueskelen tätä useammankin kerran. Matkalle on aina kiva lähteä, mutta kotiin on ihana palata.
    Aurinkoista ja levollista viikkoa toivottelen sinulle ja voi hyvin.

-Ritva-

1. Lämmin kiitos Ritva!♥
      Kyllä, -matkalla hyvä, kotona parempi! ;)

7. Kiva kuulla, että oli onnistunut matka! Sait kyllä matkakuumeen ihan kiitettävään nousuun tällä postauksella! Ja nuo ballerinat on kyllä niin chic!

1. Lämmin kiitos! Matkakuume on helposti tarttuvaa... ;)

8. Thanks for one's marvelous posting! I truly enjoyed reading it, you will be a great author.I will be sure to bookmark your blog and will often come back from now on. I want to encourage continue your great writing, have a nice afternoon!

My weblog; psychoterapia wrocław

9. Oi Pariisi, mikä ihana kaupunki! Voisin koska vain lähteä uudelleen jos joku kustantaisi matkan. Olimme siellä pari vuotta sitten syksyllä ja kävimme Louvressa Mona Lisankin kanssa treffeillä. Ko. Museoon on aina kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina ilmainen sisäänpääsy ja onneksemme pääsimme sitä hyödyntämään.

1. Outi, minä myös totesin että voisin mennä vaikka heti uudestaan... ;)
      Ehkäpä joskus...

10. Oi, miten ihana postaus!
    Olen käynyt Pariisissa -83 ja kyllä tekisi mieli sinne uudestan. Melkein kuin olisi ollut itse matkalla tämän postauksen myötä.
    Kiitos!
    -päivi-

1. Kiitos Päivi! Ihanaa jos sait iloa ja mukavia muistoja kuvistani! :)

11. Tuttu kaupunki, upeasti olet kuvannut sen kauneuden

1. Kiitos Sussi, -tuntui vain ettei kaikkea kauneutta saanut kameralla vangittua...

12. Pariisin matka ei voi muuta, kuin olla IHANA!
    Kiitos, että veit meidät edes tälle "lohdutusmatkalle"...:)

13. Voi ihanuus! Kiitos näistä kuvista, että sain minäkin matkustaa kuvitelmissani!

1. Nojatuoli-matkailua minullakin useimmiten on kun muiden blogeista katselen ihanien matkakohteiden kuvia, -kiva kun sain itse tuoda sitä iloa myös teille muille! :)

14. Ihana lukea noin upea matkakertomus! Kiitos upeista kuvista, en ole koskaan Pariisissa käynyt.

1. Kiitos Sari! :) Ensimmäinen kerta oli itsellänikin, -ja voi olla että viimeiseksi jää- en kuitenkaan ole niin matkustelevaa sorttia... Kotona on hyvä olla! ;)

15. Olipa ihana matka. Matkertomuksesi sytytti Pariisi-kuumeen!

16. Ihania kuvia<3 Tahtoo niin tonne!! Ja ostokset aah...mulla olis kanssa kassit täynnä tilpehööriä ja vähemmän tilpehööriä. Kiva Titti kkun jaoit matkasi meille<3

1. Kiitos Anne-Mari! Olen iloinen että sain rahaa säästöön ja pääsin käymään Pariisissa! Ja jos kerran siellä pääsee käymään niin jotakin pientä Pariisi-tipehööriä pitää ostaa... ;)

17. Sinulla on ollut ihana Parisin matka ja olet nauttinut siitä. Jäikö sydän pariisiin .

1. Kyllä Kirsikka, -sydän todellakin jäi Pariisiin... :)

18. Upeita kuvia!!! Ihanaa, että oli nautinnollinen matka <3 Ballerinat on tosi nätit.

Iloitsen kommenteista!♥
Muistathan kuitenkin muotoilla sanasi niin ettet loukkaa ketään ja että olet valmis seisomaan sanojesi takana ihan omalla nimelläsikin.
Blogini on julkinen, mutta kirjoitan tänne OMIA näkemyksiäni ja ajatuksiani.
Jos tuntuu että haluat tuoda oman -eriävän- mielipiteesi julki, niin voit laittaa minulle sähköpostia. Näin vältymme turhilta reposteluilta kommentti boxissa!♥