tiistai 8. huhtikuuta 2014

Yrttejä....


Minä olen pikkutyöstä asti rakastanut kukkia ja kasveja.

Äitini on innokas ja erittäin taitava viherpeukalo. Minä en -ikävä kyllä- ole perinyt sitä taitoa!
Intoa on vaikka muille jakaa, mutta vihreää peukaloa ei vain tule.
Se on taito joka joillakin vain on ja joillakin ei.
Esimerkiksi ihana blogi-ystäväni Sirkka Sinisen oven takana on ilmiömäinen viherpeukalo. Ihailen sitä taitoa hänessä ja nautin katsella kuvia hänen kukkaloistostaan.

En minäkään silti lakkaa yrittämästä... ☺
Tokihan se harmittaa kun kasveja ei saa menestymään ja kuolevat hyvinkin pian.
Uskollisesti vain hankin uusia tilalle.
Onneksi minulla on muita kädentaitoja, -vaikkei peukalo viherräkkään.

Yrttejä koitan kasvatella tällä hetkellä, -en siis kovin hyvällä menestyksellä.
Seuraavan kerran kun menen kauppaan niin täytyy ottaa rosmariini.

















10 kommenttia:

  1. Ihanat kuvat ja nuo avokadot...suurta herkkua...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Irmastiina!♥ Minusta myös avocadot ovat herkullisia. :)

      Poista
  2. Minä aina oon tapana pitänyt sanoa, että olen kukkakauppiaan ihanneasiakas..... Osatan ja "tapan".... ja taas on ostettava uudet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kuulumme Saga siis molemmat kukkakauppiaan ihanneasiakkaisiin... ;)

      Poista
  3. Minulla kaikki yrtit kuolevat sisäkasvatuksessa ( todennäköisesti sisäilma on niille liian kuivaa) Ulkona puutarhassa onneksi onnistun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sussi, -minä en onnistu sisällä enkä ulkona... :(

      Poista
    2. No voi hyvät hykkyrät sentään mitä minä täältä luen:-) kiitos ja kumarrus Sinulle Titti<3
      Minulla on nyt ruusut joiden jo toista kukintaa iloitsen tänä vuonna suurin osa ei kuki, mutta aina kun nuppu puhkeaa kukkaan, niin iloni on ylimmillään!
      Oletko kasvattanut nämä yrttisi siemenestä, ne ovat tosi hyvin voivan oloisia. Itselläni on valmiit yrtit, joita napsin myös päivittäin. Kesällä ne on tietty ulkona. Herneenversotkin on niin maukasta, että meinaa huveta alta aikayksikön, eikö vain. Rucolasta pidän myös yhtälailla. Basilika ei taas siedä yhtään kylmää, joten ei parane sitä vielä ulos laittaa, meinaa jo talvisin kotimatkalla nuutua. Yrtit kunniaan!
      Toivotan Sinulle mitä parahinta iltaa ja kerrohan lämpöiset terveiset kaikille tutuille:)
      Halein ja lämpimin ajatuksin ystäväin<3

      Poista
    3. Kiitos Sirkka ystäväin!♥
      Minun piti laittaa viestiä että blogissani on linkki sinun sivuille, -mutta havupää unohdin...
      Kaupan he-vi osastolta ovat minun yrttini, -minä en siemenistä saa mitään kasvamaan...
      Pääsiäiseksi laitettu ohrakin näyttää hiukan kitukasvuiselta.☺

      Poista
  4. Kasvatathan herneenversot itse? Ettet kaupasta osta?
    Itse olen omavarainen yrttien suhteen keväästä syksyyn.. mitään en kaupasta hae.. Kuvasi ovat hurjan kauniita!!

    -Sini-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sini! Kyllä, herneen versot on itse luomuherneistä kasvatettu.☺
      Samoin mm. auringonkukan versot kasvatan itse ja myös idätän monenlaista.
      Hortoilu ja villiruoka ovat myös lähellä sydäntäni, mutta noita yrttejä kun olen kaupasta ostanut niin koitan saada vielä kotonakin kasvamaan, -laihoin tuloksin tosin...
      Mutta kunhan ilmat lämpenevät ja auringonvalo lisääntyy niin omalta pihalta puskee monenlaista monivuotista yrttiä. Puutarhalta haen sitten taas lisää ihania yrttejä.☺

      Poista

Iloitsen kommenteista!♥
Muistathan kuitenkin muotoilla sanasi niin ettet loukkaa ketään ja että olet valmis seisomaan sanojesi takana ihan omalla nimelläsikin.
Blogini on julkinen, mutta kirjoitan tänne OMIA näkemyksiäni ja ajatuksiani.
Jos tuntuu että haluat tuoda oman -eriävän- mielipiteesi julki, niin voit laittaa minulle sähköpostia. Näin vältymme turhilta reposteluilta kommentti boxissa!♥