maanantai 21. heinäkuuta 2014

Leivontaa ja ruuanlaittoa...


Lauantaina leivoin suklaa-mansikka cupcakeja.
Ohjeen sävelsin parista eri netistä löytyneestä reseptistä. Hyviä olivat!




Suloiset Nicolas Vahèn muffinivuoat + servetit sekä Bloomingvillen tähtimukit tilasin Sisustus Chill`stä. Taustalla näkyvä ruskea NV:n kassi on kylmälaukku.


Lauantai-iltaa vietimme lämpimässä säässä paviljongissa istuskellen, -mies loimutti lohta ja minä tein salaatin. Uusien perunoiden (vai sanotaanko niitä nyt enää uusiksi...) hän teki ihanan kastikkeen johon laittoi porkkanoita ja valkosipulia. Namm!
Minä keräsin omalta pihalta kukkakimpun.





Rakastan ruuanlaittoa (vaikka toisinaan on päiviä etten jaksa -edes sitä) ja onneksi myös mieheni tykkää kokata!
Omasta päästä kokkaaminen on se minun juttuni...
Yhtenä päivänä tein ruokaa kalasta ja yrteistä, jotka saan kerätä omalta kasvimaalta ja -huoneesta.
Kuorrutin kalan sellaisilla ruissipseillä jotka jauhoin pähkinöiden kanssa. Tykkäsin!



Jokin aika sitten tein myös leivitettyjä pihvitomaatteja (tomaattipihvejä) -päälle vuohenjuustoa, quinoaa ja juustokuorrotettua kukkakaalia. Niitä jäi seuraavaksi päiväksi ja paistoin lisäksi merikaalia, kikherneitä, sipulia, tomaattia + sekaan basilikaa, tilliä, persiljaa, rucolaa ja fetaa... 
Olikohan siinä kaikki...



Tässä kasviksia, yrttejä ja itse marinoitua tofua. Ja juustokuorrute...



Eilen täällä oli synkkää ja sateista. Ukkosti ja salamoi.
Totesin miehelleni että että mikäs tässä on sohvalla ollessa, -vatsat täynnä, ulkona sataa, ukkostaa ja salamoi, ihan mukavaa kesäaikaa.
Hän siihen totesi, että niinpä, vielä kun joku laittaisi kynttilöitä palamaan.
Olin juuri miettinyt samaa, joten pitihän ne laittaa.





Höh, tuli nälkä kun tuossa katselin ja mietin tekemiäni ruokia...
Suunnittelin tehdä tänään linssikeittoa/-muhennosta, -mutta teen sen myöhemmin iltapäivällä kun mies tulee töistä. Joudun nyt varmaan ottamaan jotakin kevyttä kenttä-lounasta että jaksan siihen asti... 

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!

 

6 kommenttia:

  1. Meilläkin on tänä kesänä innostuttu tekemään loimulohta...tai siis mies on innostunut...mieshän meillä yleensä ruuan tekee...ja paljon parempaa, kuin minä..:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loimulohi on kyllä hyvää! Minä en edes uskaltaisi/osaisi loimuttaa...

      Poista
  2. Ihanan näköisiä ruokia ja niin kaunis kukkakimppu!
    Mukavaa viikkoa sinulle<3

    VastaaPoista
  3. No voi juku sentään tuli vesi kielelle noista herkuista ja ihania kuppikakkuja saako niille ohjetta??? jos jaksat laittaa :)
    Kauniita nuo vuuat olen ajatellut joskus tilata niitä ja oikeesti olen hurahtanut niihin paperi pilleihinkin..ja servetti hullu olen aina ostamassa servettejä ja minun tyyliini ruusu servettejä..mutta myös pilkulliset servetit on ihania..nythän sain idean ihan tässä ja nyt serveteistä, pidän jännityksessä ja kerron kun bloggaan ideani.näin niitä ideoita satelee päähäni Höh jouduin liittymään lukijaksi...no olen joutunut useaan blogiin liittymään uudelleen lukijaksi tai kirjautumaan uudelleen, joku muukin tuskaili blogissaan samaa..no tietsikka maailmassa tapahtuu :) Aurinkoisia päiviä sinulle ja muista juoda paljon helteillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hannele!
      Ohjetta en valitettavasti osaa antaa, sillä `sävelsin` kahdesta eri ohjeesta mitä netistä löysin.
      Hae suklaa-mansikkamuffinin nimellä niin löytyy monenlaista ohjetta. Kuorrutekin näihin on "omasta päästäni."☺
      Minä myös olen ihastunut niihin pilleihin, -ja niitäkin varmaan jossakin vaiheessa tulee tilattua...
      Hih, jäänpä mielenkiinnolla odottamaan minkä idean olet keksinyt.☺

      Poista

Iloitsen kommenteista!♥
Muistathan kuitenkin muotoilla sanasi niin ettet loukkaa ketään ja että olet valmis seisomaan sanojesi takana ihan omalla nimelläsikin.
Blogini on julkinen, mutta kirjoitan tänne OMIA näkemyksiäni ja ajatuksiani.
Jos tuntuu että haluat tuoda oman -eriävän- mielipiteesi julki, niin voit laittaa minulle sähköpostia. Näin vältymme turhilta reposteluilta kommentti boxissa!♥